Opnieuw een kans om te oefenen met videomontage: het ruwe materiaal van de videoclip van 'Believer', een nummer van Imagine Dragons, was beschikbaar gesteld t.b.v. het 25-jarig bestaan van Adobe Premiere. Editors kregen de kans om hun eigen versie van de videoclip te realiseren en in te sturen voor een wedstrijd: wie maakt de beste videoclip van het materiaal? Aangezien ik slechts 2 dagen voor de deadline te weten kwam over de wedstrijd, zag ik het oefenen met het ruwe materiaal vooralsnog als een kans om te kunnen oefenen met monteren, en daarbij met het werken met onbekend materiaal en een groot aantal takes op een hoger tempo. Ik zag een uitdaging in het vasthouden van de aandacht van de kijker door slechts de aangeleverde beelden te gebruiken en geen extra effecten te gebruiken. Ik koos er bewust voor om de officiële videoclip niet van tevoren te kijken, om er zeker van te zijn dat ik niet beïnvloed raak door artistieke keuzes in de officiële videoclip.
ENG: Yet another chance for me to practice editing for future purposes: the raw footage of the music video of Imagine Dragon's 'Believer' was released as a celebration of Adobe Premiere's 25th anniversary. An editing contest was organized: who makes the best music video out of the raw material available? As I only found out about the contest 2 days before the deadline, it was an excellent opportunity to practice editing and thus working with unknown but lots of takes at a higher pace. I did not watch the official musicvideo beforehand to make sure I'm not influenced by any existing choices. I saw a challenge in keeping the viewer's attention without using any effects and using the material in a way that it would not need any effects to tell a story.