Gedurende mijn stageperiode bij VideoAgency in Rotterdam, in 2021, monteerde ik allerlei soorten video's. Deze reel bevat een selectie video's waar ik aan heb mogen werken, met daarin verwerkt: de stage recruitment video voor het bedrijf, een korte social promo video voor een BMX groep, een korte YouTube promo t.b.v. de nationale ambassadeursverkiezingen voor de MBO-raad en fragmenten van een langere how-to video voor Albert Heijn, voor interne trainingen.
Deze stageperiode heeft mij veel inzichten gegeven in wat mijn montage-wensen en voorkeuren zijn, maar ook mijn lessen en waar ik nog in moet oefenen. Ik kreeg de kans om volledig mee te draaien binnen het bedrijf, wat mij een duidelijk beeld gaf van hoe een workflow binnen een video-productie bedrijf in elkaar kan zitten. Deze stage heeft mij een werkplek als editor binnen het commerciële veld laten ervaren. In de toekomst hoop ik een soortgelijke werkplek te kunnen bemachtigen: ondanks dat ik nog weinig andere ervaringen heb op commercieel gebied, ben ik ervan overtuigd dat deze stageperiode de sleutel voor mij is geweest om met zekerheid te kunnen zeggen dat ik in de toekomst graag wil monteren binnen een videoproductie- bedrijf, waarbij niet alleen kwaliteit, maar ook communicatie en teamwork hoog in het vaandel staan.
ENG: During my internship in 2021 at VideoAgency, Rotterdam, I edited a big variety of videos.  
This reel contains a few projects I worked on. It showcases the internship recruitment video for VideoAgency, a short social promo video for a BMX group, one out of several YouTube promo videos for the National Ambassador MBO contest, and how-to videos for internal training and education purposes for Albert Heijn employees. 
This internship gave me lots of insights into my own likings and preferences, but also struggles and lessons. Because of the opportunity to fully participate in the company, I got a clear taste and view of how a workflow in a company could look like. So far, this internship has been my experience closest to commercial work. I'm hoping to encounter such a working place in the future, and despite the fact I did not have many more commercial experiences, I'm convinced that this period of time was the key to successfully learning to adapt to (and fluently work inside) a video production company.

You may also like

Back to Top