Tijdens mijn tweede audiovisuele studie, 'Audiovisueel Ontwerpen' op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam, maakte ik kennis met de vrijheden van vorm én inhoud in videoprojecten. Ik leerde beeldtaal toe te passen, daar waar letterlijke vertalingen naar beeld minder goed paste. Ik merkte mijn behoefte aan ontwikkeling hierin op, en besloot mij naast montage, ook meer bezig te houden met het maken van vertaalslagen.
Nu ik ben afgestudeerd, sta ik aan de rand van een nieuw tijdperk, waarbij ik mijn expertises hand in hand wil laten gaan: videomontage, regie & concept bij kleinschalige projecten en het opnemen en toepassen van (FPV) drone-beelden.
Nu ik ben afgestudeerd, sta ik aan de rand van een nieuw tijdperk, waarbij ik mijn expertises hand in hand wil laten gaan: videomontage, regie & concept bij kleinschalige projecten en het opnemen en toepassen van (FPV) drone-beelden.
Bovenstaande expertises zijn voor mij allemaal gevoelskwesties: ik maak daarbij niet zozeer gebruik van technische (ongeschreven) regels, maar ga juist op in de belevingswereld die ik de kijker wil laten ervaren.
Door intuïtie en gevoelsbeleving het voortouw te laten nemen, is het mijn doel om de limieten van video en film te overstijgen, namelijk door naast directe emoties en associaties, ook verdiepende (energetische) lagen illustratief te visualiseren. Dit is o.a. goed zichtbaar in mijn afstudeerfilm, 'De Lichtwever'.
Door intuïtie en gevoelsbeleving het voortouw te laten nemen, is het mijn doel om de limieten van video en film te overstijgen, namelijk door naast directe emoties en associaties, ook verdiepende (energetische) lagen illustratief te visualiseren. Dit is o.a. goed zichtbaar in mijn afstudeerfilm, 'De Lichtwever'.
Op het gebied van regie & concept heb ik voornamelijk ervaring met het regisseren en ontwikkelen van spirituele concepten. Een goed voorbeeld daarvan, is mijn afstudeerfilm, De Lichtwever. Door gedurende dit creatieproces constant te creëren met zorg, liefde en aandacht, en mijzelf terug te trekken wanneer ik deze aspecten uit het oog neig te verliezen, verzegel ik mijn werk met een extra stukje passie en liefde voor de expertises en onderwerpen waar ik écht van houd.
Mijn doel binnen mijn werk is daarom om mijn intuïtie volop in te zetten en daarmee de limieten van video en film te overstijgen. Dit doe ik door naast directe emoties en associaties, ook energieën en bijhorende energetische lagen passend welke de klant of ikzelf ervaart, te visualiseren. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van vertraagde en versnelde beelden: deze technieken zijn populair als esthetiek element, maar zou ik zelf inzetten als het neutraliseren van ruimte en tijd, zijnde relatieve elementen. Een ander voorbeeld is het gebruik van snelle knips of géén knips, en daarbij me niet te laten limiteren door de letterlijke visuele vertaling en de abstractie echt op te zoeken. Zo geef ik ieder aspect van een film de aandacht en ruimte dat het verdient.
Projecten rondom regie & concept van afgelopen jaren gaan vooral over de emotionele, mentale en spirituele lagen, waar jij en ik over beschikken. Door deze lagen van gedachten en gedrag te combineren, ontstaat er een autonoom profiel van een persoon of onderwerp, waarbij de eerder genoemde abstractie een surrealistisch en soms zelf magische vorm aan het werk meegeeft. Met mijn werk hoop ik herkenning, bevestigingen en een ja-gevoel op te mogen wekken. Ik wil de kijker uitdagen om bij jezelf in het moment stil te staan en in zichzelf te voelen wie ze (willen) zijn.
Door in het menu aan de zijkant opnieuw op 'regie & concept' te klikken, kom je weer bij de pagina met tegels van een selectie van mijn werk. Per tegel vind je meer informatie over de inhoud van het project en is het mogelijk om het volledige werk te bekijken!
